Allt på samma gång leder till kreativt tänk

Mer än en timme har gått sedan jag släckte lampan, men tror ni att jag har lyckats somna? Nope! Jag bara rullar runt i sängen och försöker hitta ett skönt sätt att ligga på. Sidan? Nej, min axel mosas. Rygg? Nej, det känns som att jag bara spänner mig om jag ligger på rygg. Mage? Nej, svårt att andas. Ingenting funkar!

Jag försöker att inte tänka på någonting, men det slutar med att jag kommer på mig själv med att tänka på ALLT på samma gång. Är jag ens trött då? JAAAA. Som en åsneröv. Men det är som att min kropp ignorerar tröttheten: fuck off you little trötthet, Matilda is not värd en natts sömn.
Jag vet iaf vad jag ska ge Andreas i julklapp. Och det är nåt så jävla bra att han aldrig kan gissa vad det är. Man kommer på bra grejer på nätterna. Helt sjukt bra grejer! John Blund, var är du då jag vill att du ska ta mig till ditt sömniga, okreativa och tråkiga land? För visst blir man kreativ på nätterna? Blir man inte lite smartare också?
Ibland önskar jag att jag vore en människa med rutiner. En sån där som blir trött kring tio varje kväll, vaskar av ansiktet och borstar gaddarna, kryper ner i sängen med en liten trött suck och bara somnar. Den här typen av människa vaknar med ett leende, har mysiga morgonrutiner och slipper stressa.
Jag däremot... Jag blir i princip aldrig trött på kvällarna, jag piggnar ist till och får massvis med idéer och lust till att hitta på grejer. På morgonen mår jag dessutom bajs och vill mörda alla jag ser. Om någon (tyo Andreas) försöker göra sig lustig och vill skämta till det, blir jag rasande och klöser nästan ögonen ur honom.
Tänk vilka vackra egenskaper jag besitter och dessutom delar med mig av dem här. Nu ska jag rulla runt ytterligare 714 varv i min äckligt varma säng. Sen ska jag vakna som ett fult vrak.

Kommentarer
Postat av: Michaela

tank att du precis har somnat men vingas vakna sekunden senareav att nagon pruttar bautahogt och nar du vander dig om for att se vem som gjorde det dar hemska ljudet sa der du en sockersot liten dockliknande flicka med glittrande ogon och ett stort leende pa lapparna. Denna bautaprutt betyder foljande: 1. Poppy har bajsat och behover ett blojbyte 2. Poppy ar vaken och behover tutte och/eller underhallning 3. Glom att du far sova

2009-12-07 @ 14:58:33
URL: http://swedish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0