Förvandlingen av min lya!

Lilla ettan som den såg ut då jag var på visning. Skitful, skitäcklig och helt störda möbler. Vem fan kan bo så här??
50-tals kök kan vara charmigt, detta var dock bara fult och äckligt.
Därför rev vi ut allt! Inklusive den lilla väggen som var mellan fönstrena (man ser den på den första bilden).


Och slipade och målade.

Och nu ser det ut så här. Dålig bild, men man kan ju se skillnaden iaf!


Vi rev bort väven på väggarna. Slipade, spacklade och slipade och spacklade 100 gånger.
Likadant med taket, garderoben, dörrar och lister. Sedan målade vi. Här sitter jag i garderoben.


Sen åkte de snyggaste tapeterna i världen upp. Ljusgrå med silvermedaljonger.


Närbild på tapeten. Oj då! Jag råkade visst vara med på den ;)

Och sist men inte minst - golvet!


En liten soffa dök upp!


Och ett bord med stolar. Men denna bild är från i maj, nu är lägenheten fylld med lite blommor och andra grejer.

Tack till pappa och mamma som gjort massor i lägenheten! Tack även till Stefan, Thomas, Sara, Johanna, Micke, Andreas, Linnéa (som målade elementen),Linus och alla mina tjejkompisar som dök upp en kväll och hjälpte mig att spackla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0