Min julsång

Sätt på youtubeklippet för att få rätt melodi, sen sjunger du texten nedan. Glöm inte "oooooooo ooooo" i början och mellan verserna.
"Tredje adventssång"
Oooooooooo Ooooooooo

Vi njuter av glöggen av starkaste sort, och firar nu tredje advent

Att dagen är stor, men ger plats för dem små

Går Vide dock alltid på tå

Då alla så gärna i tåget vill gå, finns det ingen publik som idag får se på

Men vi vet ju att, Anton skrämmer och folk går

 

 

 

Oooooooooooooo Oooooooo

Då Fanny vår moder har satt oss till bords, och Tilda gått upp några gram

När Rickard tänt ljuset och vi stökat klart, då skrider Lucia fram

Med Jonas i krona och Anna som kaka

Så sprider vi värme och ljus nästan nakna

Och då vet vi att, hor-Maria har fått smaka

Matilda dec -09

 

 

 

Min uppgift till den tredje advent var att skriva en dikt. Men jag ville slå på stort och skrev ist en text till melodin av "Det strålar en stjärna". Jag är ganska nöjd. Dock fick jag inte framföra den live i söndags då vi skulle haft vårt adventsfirande eftersom jag var på sjukhuset hos pappa. Men hela luciatåget fick höra den på högtalartelefon och den fjärde advent, på söndag, ska vi sjunga den allihopa tillsammans. Bakgrundshistorien till texten är detta. Jag hoppas även att jag snart får bilder på luciatåget, jag vet att Rickard, även kallad Gp, var extremt slampigt klädd. Johanna också, men det är ju inte lika ovanligt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0