Nattsysselsättning

Nu är det äntligen dags att sova. Sune fick damp och kutade runt som en galning. Han ville leka med vår extremt gamla, senila, döva och binda hund Chaplin. Han fick dock ingen positiv respons... Chaplin morrade bara ilsket på honom och det gjorde bara saken värre. Sune blev glad och fortsatte.

Samtidigt gjorde mamma och jag allt för att pappa skulle ligga så skönt som möjligt, stänga av tv'n, lyfta upp honom så att han skulle ligga skönt och ordna så att kläderna satt på bekvämt. Pappa visade idag hur envis han är. Jävla skit! Sa han och ville att sjukgymnasten skulle komma så att han kunde göra styrkeövningar. Han förvånade både mig och mamma, lyfte armarna, drog upp sig i hängaren ovanför sängen (han har fått en höj och sänkbar säng nu, men en hängare ovanför huvudet) och böjde och sträckte benen. Han blev förbannad, vilket bara var ett gott tecken. Han är stark. Inte många som klarar av svår canser och lunginflammation samtidigt. Min pappa är den bästa pappan i världen.
Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0