Uppdatering till pappa

Jag vet att du hade skrattat åt Sune. För varje dag som går visar han sin personlighet mer och mer. Han är lat pappa! Ibland är han svår att få ut på promenad, han bara ligger och gäspar då man satt på honom kopplet. Då man ropar på honom tittar han på en som om man vore dum i huvudet och då man drar i kopplet rullar han runt som en heffaklump. Du hade skrattat åt honom. Han är ganska speciell. Sitter man på golvet och lyfter upp honom i knäet (trots att han är tung som fan, ca 12 kg nu och hela hunden får inte ens plats i knäet på en..) somnar han på en minut. Sedan snarkar han och man kan göra vad som helst utan att han vaknar. Undrar om han är helt ok den här hunden... Däremot får han ett ryck varje kväll och galopperar runt i köket. Du hade skrattat åt honom, han är så klumpig.
Jag lyfte upp honom i sängen dagen efter att du somnat in. Jag vet att du skakade på huvudet åt mig och suckade: "Matilda! Hunden ska INTE vara i sängen." Men han somnade på två röda. Sedan snarkade han och Andreas i kapp med varandra. Du hade verkligen skakat på huvudet och pratat med bestämd ton.
Just nu ligger Becca i min säng och vi pratar om dig. Vi kan inte sova. Så här känner jag mig:
Pigg och fräsch.... Vill bara gömma mig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi måste låta Diva och Sune träffas någon dag när allt har lugnat ner sig lite för dig... Diva skulle nog gilla Sune, det verkar vara fart i honom.... ha ha Busfröna !!! ;-)

2009-12-29 @ 12:02:20
URL: http://levlivetleende.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0