Sorg


Vi har precis firat de döda genom att tända ljus på gravar och skänkt en tanke åt dem vi saknar. Ramlade in på en blogg som en kille vid namn Daniel skriver om sin syster som gick bort för 10 månader sedan. Blev bara så berörd av filmen som han gjort för att hedra henne. Tänker också på min underbara vän Michaela som plötsligt förlorade sin pappa Tord i juni och på de personer som jag förlorat. Döden är läskig. Jag hatar döden.
Jag är dålig på att hantera sorg. Jag vill bara gömma mig under ett täcke då jag känner den. Vill inte ta tag i saker som måste göras, orkar inte med vardagen. Hur tar man egentligen hand om sorgen? Hur går man vidare då man förlorat någon? Hur visar man den? Hur tar man sig tillbaka till livet igen? Hur länge får man sörja?
Det är svårt. Så jävla svårt att veta hur man skulle reagera om man förlorade en familjemedlem, vän, pojk- eller flickvän. Slår bort tanken. Men samtidigt kan det vara bra att förbereda sig. Inget varar väl för evigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0