vill ha husdjur

Jag har haft hund i hela mitt liv och det känns helt tomt utan Molle och Chaplin. Jag kände likadant då jag bodde i Portugal och jag och min rumskompis Maria tänkte faktiskt köpa en hund. Hotellet som vi bodde på tyckte däremot att det var en dålig idé, därför köpte vi dessa:
Den mörka heter Baga och den ljusa (som var min) heter Ninja. Vi fick instruktioner om att mata dem genom att smula ner små räk-liknande djur i deras "akvarium", men vi såg aldrig att de åt, vi trodde att de hetsåt i smyg.
En dag var vi hemma då städerskan kom och hon berättade att hon hade likadana sköldpaddor hemma hos sig och sa att Baga och Ninja verkade jättehungriga. Vi blev förvånade och hon visade hur hungriga de stackars djuren var. Tydligen skulle man hålla en liten räka framför dem och så öppnade de sina munnar stort och tog den från handen. Stackars Baga och Ninja, de hade inte fått mat av oss på en månad! Jag och Maria var inga bra sköldpadde-föräldrar :(
Däremot skulle jag bli en riktigt bra matte åt en sån här:
(Bilden är från http://www.dogbytes.se/supermario_litter.htm)

Hjärt-stjärt, då vi blir vuxna ska vi ha en sån!

Kommentarer
Postat av: jenny

kära du! vilken fin blogg du har, vad roligt! Jag satt och kikade lite på den igår kväll och jag känner bara: ska vi inte ses. Kan man sakna nån man inte lekt med sen man va 10? Ja jag tror minsann det! Sen fick jag se inlägget med canserbandet också. Och det gjorde att jag fick en klump i hjärtat som inte har gett upp än. Tänker på dej o din fina familj! Många kramar och jag saknar dej!! /Jenny

2009-09-30 @ 09:34:57
URL: http://vardagsglimt.blogg.se/
Postat av: Karolina

hahaha stackars sköldisar. Men hur ser dom ut om dom svälter.. skalet skrumpnar väl inte, det är ju så hårt.. dom såg säkert ut som små russin därinnanför stackarna.

2009-10-01 @ 13:48:20
URL: http://www.karolinawiberg.wordpress.com
Postat av: Bosse

Shit vad söt hund kan inte ni köpa en sån på en gång :)

2009-10-06 @ 16:23:37
Postat av: Tilda R

Men jag lovar, det kommer :) Förhoppningsvis så fort som möjligt, kanske då jag är klar med skolan? Och det är ju snart ju!!

2009-10-06 @ 16:37:57
URL: http://tildars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0