Smart Matilda....

I skolan betalar man för att kopiera, man ger pengar till vaktmästaren och så ställer han in ett saldo på en blipp (som man även öppnar dörrarna med). Varje kopia kostar en krona. Asdyrt!
Idag skulle jag skriva ut och då kom datanissen på skolan förbi och skulle också använda kopiatorn. Jag blev fövånad över att jag kunde skriva ut, trodde att pengarna var slut eftersom jag inte satt in nåt på aslänge.
Förvånad utbrister jag:
"Vad konstigt att jag kan skriva ut, tror jag satte in en 50-lapp senast för ett år sedan och jag har skrivit ut jättemycket det senaste året!
Datanissen:
"Va? Hur mycket har du skrivit ut då?"
Jag:
"JÄTTEMYCKET"
I samma stund ångrade jag mig eftersom jag insåg att vaktmästaren gjort nåt fel med min blipp. Jag skrev säkert ut gratis.
Jag:
"Du, det var inget...." Och sedan försökte jag springa därifrån. Men datanissen var snabb:
"Vad har du för användarnamn egentligen??? Du har ju fått en lärar-blipp, dem behöver inte betala. Jag måste ha ditt användarnamn och för och efternamn.
"Faaaaaan.......... Ok......." Datanissen började skratta:
"Du skulle aldrig sagt nåt, haaaa haaa haaaa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0