Utbjuden på date gånger två

Idag kom en man in i butiken, en man som inte missat en enda måltid i sitt liv... Han hade även en färgglad hatt på sig och log med hela ansiktet.
Mannen: "Åh vad du är vacker!"
Jag: "Tack så mycket."
Mannen: "Vill du gå på date med mig?"
Jag: "Nej, jag har pojkvän." (Funkar ju alltid att säga)
Mannen: "Men du är en väldigt vacker Adidas-flicka."
Sekunden senare frågar han min kollega om han kan läsa åt honom, mannen kunde tydligen inte läsa själv... Och då gick det upp för mig - han hade inte alla hästar hemma.
Igår kom en annan (svettig och tjock) man in i butiken. Jag stod vid entrén och hälsade glatt på honom. Han öppnar sin (stora) mun (utan tänder) och utbrister "Vackra flicka, ska vi gå ut på en date?" Även denna gång hade jag pojkvän. Man kanske inte ska ta det som en förolämpning, utan istället som en komplimang då dessa äldre herrar bjuder ut en? Skulle inte tro det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0