Söndag - Lina 30 år!

Igår åkte mamma, Sune och jag för att fira min kusins fru födelsedag, resan dit var spännande eftersom jag och mamma aldrig hittar någonstans. Förr var ju pappa alltid chauffören, mannen som hittar överallt och kan alla gränder och gator i hela Sverige... Men nu måste pappa sitta uppe i himmelen och antingen svära eller skratta åt oss...
Som vanligt blev det lite onödig sightseen både på dig och hemvägen. På ditvägen var det inte så farligt, vi åkte lite fel eftersom vi blev fascinerade över hästarna i hagen (min kusin och hans fru bor ute i skogen), men på hemvägen hamnade vi nästan i fängelset på Hall. Eller nu ljög jag, men vi var i närheten av Hall, då kände vi att något var fel. Vi hade hamnat helt åt helskotta! Vi skulle ju mot Stockholm! Inte mot Nynäshamn... Det var kolsvart, halt och alldeles för mkt snö.
Här nånstans var hästarna som gjorde så att vi åkte fel...
Vägen vara bara några meter bred den sista biten innan vi kom fram... Kul om man skulle få möte! Folk kör jättesnabbt här ute. Läskigt.
Sune suckade åt oss då vi åkte fel.
Sen somnade han och försökte se ut som en hare.
Väl framme hos födelsedagsbarnet och min fina guddotter Elma som precis lärt sig gå. Mor och dotter matchar varandra med Geishor på tunikorna :)
Elma tyckte att det var jättekul att ha på sig en turkisk mössa (som egentligen är en skål..) Så fort kameran åker fram, ler hon stort.
Katten Elvis var lite tveksam till Sune... Han satt uppe på öppna spisen hela tiden då vi var där. Tror att han ogillade Sune som åt upp hans bajs ur kattlådan. Tror också att han ogillade att Sune åt upp hans mat.
Elma gillade inte heller Sune (som tvättade henne i hela ansiktet). Hon smällde till honom så fort han kom i närheten. Hennes hund Betty är en lugnare och mer sofistikerad dam...
Betty på pappas 60-årskalas för ett år sedan.

Kommentarer
Postat av: Betty

Jag är mä på kort :-)

2010-02-22 @ 12:12:40
Postat av: Betty

Jag är mä på kort :-)

2010-02-22 @ 12:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0