En månad och en dag sedan

Igår var det exakt en månad sedan som pappa somnade in för gott. Jag saknar honom nåt enormt, det har nog aldrig gått en månad utan att jag träffat honom. Eller jo, då jag bodde i Portugal, men aldrig annars. Jag har en bra relation till båda mina föräldrar och det känns så konstigt att inte kunna träffa pappa mer. Hur mycket jag än vill se honom så går det inte. Jag kan inte göra någonting. Det känns hopplöst och tungt. Men framför allt sorgligt. Kommer jag aldrig mer få se honom? Är det verkligen så?
Imorgon är det urnsättning och det känns jobbigt. Verkligheten kommer ikapp mig ibland och det gör bara ont. Jag är ganska bra på att inte tänka på pappas död, men då jag ser någon bild eller något som påminner om honom extremt mycket är det kört. Då kan jag inte göra annat än gråta. Det händer sällan, men då det väl händer känns det som att det aldrig kommer att bli bra igen.
Sist det hände var natten mellan söndag och måndag, det var första gången som jag skulle sova själv i min lägenhet igen och allting här påminner om pappa. Det är ju han som renoverat nästan allt! Han kämpade som en galning månaderna innan han fick diagnosen, han hade ont i magen och var väldigt trött. Det här var förra våren och jag misstänkte att något var fel. Tyvärr var det mer är bara "något fel", det var dödligt. Jag hoppas att den här natten kommer att gå bättre... Trots att jag vet att morgondagen kommer att bli extremt tung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0