Födelsedag och gravplats

Imorgon (eller idag) fyller mamma år! Jag och mormor ska väcka henne med frukost på sängen som vi alltid brukar göra. Pappa hatade frukost på sängen, men vi gav honom det ändå. Tradition är tradition.
Sen ska vi åka och kolla på gravplats åt dig pappa. Mickans mamma Annika sa att platsen bredvid Tord var tom och därför hoppas vi på att du kan få vila bredvid honom. Ni båda var lugna och trygga, därför skulle ni säkert trivas bra ihop. Eller ni kanske redan är med varandra? Jag hoppas att Tord välkomnade dig väl pappa, men det är jag helt säker på att han gjorde. Varje gång vi går till dig, kan vi också gå till Tord och se till att det även är fint där. Jag vill inte att du ska vara ensam, för du var aldrig ensam med oss. Det är så många som kommer på torsdag pappa. Alla vill komma och säga hejdå till dig. Hatar att säga "säga hejdå", vill hellre säga att vi firar dig för hur fin du var. För mig är du inte borta. Du är fortfarande här med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0