Middag hos syster

Som många kanske redan vet, har jag superdåligt lokalsinne och hittar först till en plats efter att jag varit där ca tio gånger. Vet ni vem jag ärvt mitt dåliga lokalsinne från? Inte är det pappa iaf... Min syster Sara bor i Nacka Strand och flyttade dit i somras, men varken jag eller mamma har lärt oss hur man hittar dit. Det blev en spännande kväll. På ditvägen åkte svängde vi av en avfart för tidigt och då vi skulle hem missade vi avfarten till Hammarbytunneln. Vi hamnade på Söder och åkte runt där ett tag. Ingen av oss visste hur vi skulle hitta hem. Jag vet, det är pinsamt, men vi kan inte hjälpa att vi inte fötts med lokalsinne.
Efter ca 50 minuter var vi hemma. Men det var en trevlig kvällsresa :) Mamma fick också lära sig hur man spelar Wii eller vad det nu heter. Det tog ett tag innan hon förstod hur det funkade, men då hon väl förstått blev hon riktigt kaxig och kollade snett på oss andra. Här är hon:
Vi andra fick höra kommentarer som "Pfffft, såg ni det där eller, vad säger Du nu?" eller "Kolla, max två gånger behöver jag kasta bowlingklotet för att alla käglor ska falla, men oftast en gång." Det gick inte att missa den stolta minen.

Kommentarer
Postat av: Hon med lokalsinne

Men kom igen.....hon bor i Skuru.....inte Nacka Strand!!!

2010-01-18 @ 06:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0