Jag vill varna er - det går inte att lita på snön

I söndags då jag skulle till jobbet gick jag över en sån där stor snöhög som ligger lite här och var. De här snöberget var säkert 1,5 meter högt. Mitt tips till er är att inte göra som jag.
Snön går inte att lite på just nu, jag trodde ju bara att jag skulle klättra lite i snöberg, men nej nej, jag begravdes halvt i snöberget. Jag tog ett kliv upp i snön - sjönk ned några decimeter, tog nästa kliv och plötsligt var hela mitt ben under snön. Jag trampade rakt igenom den. Bilden av mig måste sett ganska rolig ut, en kvinna stannade, höll sig om magen och skrattade högt åt mig. Mitt ena ben var borta och det andra var ovanför snön. Tur att jag är hyffsat akrobatisk, för den här positionen var inte så behaglig. Kravlandes över snöberget var jag på "fast mark" igen och försökte smidigt försvinna därifrån. Kvinnan skrattade fortfarande.

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken elak häxa !!!

2010-03-24 @ 08:20:54
URL: http://www.levlivetleende.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0