2:a adventsmys

Jag har nog aldrig känt mig så hedrad som jag gjorde idag. Mina vänner har kommit på den briljanta idén att samlas varje advent före jul och mysa tillsammans. Förra året var jag inte delaktig i denna (numera) tradition, men i år blev jag inbjuden. Varje söndag är man hemma hos någon i adventsgänget (olika varje söndag) och denne står för pepparkakor, lussebullar och glögg.
Idag var adventsmyset hemma hos Anton och Anna hade i uppgift att skriva en dikt som hon så fint läste. Det jag älskade med detta var hur seriöst upplägget var, julstämningen spred sig i min fagra kropp och julmusiken spelades med värme. Gp har varje söndag i uppgift att tända ljuset och det gjorde han med stolthet. Mina fina vänner! Jag blev näst intill rörd av denna fina eftermiddag.
Nästa söndag ska vi gå luciatåg. Jonas blev i Annas dikt utsedd till Lucia eftersom han har blonda lockar, Gp ville helst vara stjärngosse, Anna - pepparkaka, Vide - tärna, Fanny - tärna, Anton - tomtenisse, jag - tomtenissa och Johanna ville vara hor-Maria (bara för att hon ska få ha på sig sina jävla korsetter och slampiga kläder). Eftersom vi ska vara hos Johanna och Anna (lebbarna), bestämde Johanna att det ska vara ett slampigt luciatåg. Tur att vi bara ska gå Luciatåg hemma i deras lägenhet utan publik...

Bilder från idag:
Anton i all sin prakt


Bakis-Johanna, poeten Anna och trogne Gp


Jag, årets Lucia Jonas och Bullmamma Fanny


Ahhh vilken stämning då ljusansvarige GP tänder det andra ljuset

Anna läser med inlevelse


Pricken över i:et var då ANton stolt visade den här apelsinen som han och Gp knåpat med under dagen. Var det nejlika du hade stoppat i den? Detta är jul mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0