Ge mig guld

Alltså guld som i guldfisk!
Den här kanske skulle få mig på bättre humör? Husdjur brukar ju få mig glad, som mina sköldpaddor i Portugal, mina pudlar eller min systers lilla chihuahua Tyson.
Den här fula fisken ser iofs sur ut, kanske skulle skaffa mig en gladare guldfisk? Det ska jag tamefan göra! Vad kan det kosta egentligen? En liten skål, TVÅ gulfiskar (det måste det ju vara, annars blir de lika sura som bitterfittan på bilden), lite sand och en växt. Det borde ju vara en självklarhet att ha lite fiskar hemma i lägenheten. Jag kan ju inte ha nåt annat djur pga tidsbrist. Om jag inte har råd (jag är luspank) ska jag önska mig två guldfiskar :)

Kommentarer
Postat av: michaela - mamma i australien

snalla skaffa en vandrande pinne, snalla? rycker man bort ett ben vaxer det tillbaka igen! Helt sjukt. Och det kryllar av vilda sanna i australien. fast de heter nagot annat pa engelska. alltsa INTE walking stick. nat asjobbigt o komplicerat... skitsamma. Kot en san. du behover bara en burk med ett lov i typ och en vandrande pinne. Ekonomiskt, lattsamt och kul (speciellt om du rycker loss ett ben).

Eller om du ar riktigt lat och snal sa kan du ju kopa en san dar hoppande bona (hur tankte de dar nar gud skapade den? den fods for att svalta sig sjalv till dods for de lamnar val aldrig bonan?)...

2009-10-22 @ 03:58:29
URL: http://swedish.blogg.se/
Postat av: jenny w

do it!

2009-10-22 @ 07:47:46
URL: http://vardagsglimt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0