Butiksjobb - en rolig historia! Jag överdriver såklart.

Dagen har rusat snabbt förbi - skönt, för jag har jobbat på världens tråkigaste jobb. Eftersom jag jobbar i butik, som är bland det tråkigaste och mest okreativa man kan göra, brukar jag närma mig kunderna som om jag vore på dejt. Jag älskar att prata. Om de t.ex. har en rolig dialekt frågar jag vart de kommer ifrån och sedan är snacket igång. Lista på roliga saker som hänt mig under åren som jag jobbat extra i butik (obs! Konstiga människor dras till mig):
  • En gång grät en tant på min axel eftersom hon tyckte att jag såg ut som en ängel... Hon visade alla sina skador på kroppen (böld i nacken, böld på foten mm mm). Det kanske inte är bland de roligaste minnena, men det var ändå roligare än att vika kläder, städa och stå i kassan.
  • Jag har blivit utbjuden på dejt och fått komplimanger, både från kvinnor och män. Dock har jag alltid tackat nej till utbjudningar.
  • En man ville ge mig 500 kronor i dricks. Jag tackade nej även då.
  • Jag har fått många bra restips.
  • Jag sålde skor till en kille som jag inte kände igen - Henke Larsson. Nej, jag sålde förresten inte, han var sponsrad.
  • Jag har hjälpt Shippens fantastiska brutta Svetlana (eller vad hon nu heter...den där utvikningsbruden) genom att ge henne en kundvagn. Hon plockade så mycket kläder att hon inte kunde bära dem. Det var inte hon som betalade. Shippen var sponsrad. Räkningen gick på 12600 kronor. Hon frågade mig även sött: "Vilket linne ska jag ta? Det som är kortare eller det som är långare?" Jag svarade: "Det som är långare." Ingen kommentar på den.
  • Jag har blivit antastad. Ok, det är inget kul minne.
  • Jag har dekorerat skyltfönster. Det är faktiskt skoj på riktigt.
  • Jag har sålt kläder till Daniel Westling. Han är stiligare i verkligheten.
  • Igår fick jag medla mellan två kunder, en kvinna klagade på att en man luktade svett och ansåg att han borde se efter sig hygien bättre. Mannen ansåg att kvinnan var dum i huvudet. Jag fick medla och sa att det är helt ok att lukta svett, kvinnan fick helt enkelt hålla sig på avstånd eller hålla för näsan. Stackars man.
  • Jag har lärt känna underbara människor.
Det är alltså bara GANSKA tråkigt att jobba i butik :)

Kommentarer
Postat av: susanna

Oksana heter hon :D dom bor här i hällevik där jag jobbar på somrarna.. Firade sitt bröllop hos mig... :P

2010-07-30 @ 01:40:42
URL: http://lyxana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0