Läkarbesöket igår

Läkaren: Så du är alltså inte ledig en enda dag i veckan?
Jag: Nej.
Läkaren: Kan det vara så att du aldrig hinner varva ner?
Jag: Ehm...Ja, kanske det.
Läkaren: Kan det också vara så att du har höga krav på dig själv?
Jag: Jo, det har jag väl.
Läkaren: Har du tänkt på att du inte behöver vara så duktig hela tiden? Och det kan nog vara bra om du inte tar på dig fler jobb just nu, risken för en kollaps i juni då du är klar med skolan är ganska stor.
Jag: Men jag gillar att ha mycket att göra...
Läkaren: (arg blick på mig)
Jag: Jo, men det kommer lugna ner sig lite så fort det varit premiär på den där musikalen som jag koreograferar till på fritiden...
Hon kunde läsa mig som en öppen bok! Läskiga läkare, men hon är ju riktigt bra. Och sömnpillerna fungerar verkligen, jag sov som en stock! Fick Propavan, ett ofarligt sömnpiller som inte är beroendeframkallande. Det ska hjälpa mig att komma in i normala sömnvanor. Hejja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0