Dessa konstiga människor...

Idag blev jag spådd av en kund på jobbet. Läskigt då någon kliver in bara så där och kan läsa en annan person som en öppen bok.
Han tog tag i min hand och läste... Flum, tänkte jag... Han såg att jag bar på en sorg, att jag är maskulin "ingen fjollig tjej" och i kärlek tar jag lång tid på mig innan jag släpper in en annan person, men då jag väl släppt in någon är jag "världens bästa" och att "nästa kille kommer vara lycklig". Kunde inte sagt det bättre själv. Han sa även att jag gillar att ha många olika saker på gång och "vill att allt ska hända nu nu NU!" Han sa att jag aldrig skulle kunna bosätta mig i Norrland (?) och att jag vill starta nåt eget.
Sedan pekade han på min tatuering på armen och frågade vad hjärtat betydde. Då jag berättade historien bakom tatueringen beklagade han sorgen.
Jag kunde inte göra annan än att skratta åt hans träffsäkerhet. Han prickade in några fler saker som jag anser stämmer in väldigt bra på mig. En sak var t.ex. att jag är ironisk som person och att jag borde vara försiktig med ironin med människor jag inte känner. Vad menar han? ;) Missförstånd pga min ironi har jag ju aldrig råkat ut för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0