Syjunta!

Har inte använt en klänning som jag köpte i Portugal på ett bra tag, men gillade tyget. Sydde om den till en blus istället!
Klippte av från midjan av klänningen och ville göra volanger på ärmarna av det tyg som återstod.
Det var svårare än vad jag trodde...
Funderade på den lata idén att bara göra en scarf av tyget, men gav mig fan på att klara puff/volanger.
Till slut kom jag på hur jag skulle göra, blev yr av de små blommorna. Shit vilken tid det tog för en amatör som jag!
Veckade tyget och det var asasvårt att sy på det. Jag tog plattången som strykgärn och plattade till väcken, det gjorde det enklare att sy. Sedan sydde jag fel ett par gånger... Sedan sydde jag rätt. Och till slut blev det en puffärm!
Här ser ni hur den blev. Ser ju hur enkelt ut som helst då det väl är klart, men det var faktiskt ganska svårt. Den andra ärmen har jag inte börjat med än. Vilken ärm är snyggast???
Bild tagen uppifrån. Ganska bra sytt ändå va?
Man ser ganska dåligt. God natt!

Kommentarer
Postat av: Emmas Form - träning, kost & vikt

blev fint med puffärmen!

2010-10-01 @ 19:42:30
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0