Ett steg framåt, en dag i taget, en pappa som är värd bättre

Hemma igen efter en kväll på sjukhuset med pappa. Glädjetårar över att vi får hemvård samma dag han får komma hem. Glädjetårar över att han får en sjukhussäng hem. Syster Sara hade precis börjat kolla efter en höj- och sänkbar säng då en ängel till sjukgymnast sa att vi självklart skulle få hem en sån säng. Då hon frågade vad för typ av redskap vi hade hemma (eftersom pappa varken kan gå, stå, sitta eller vända på sig liggandes), kollade mamma frågande på henne "inga...?". "Men herre gud" blev henne svar och hon ordnade allt ovanstående plus en rullator.
Pappa var extremt trött idag, sov hela tiden då jag var där. Men inte så konstigt då man har canser, äter tunga mediciner och har lunginflammation. Bara han blir frisk från lunginflammationen snart!
Jag är helt knäpp i huvudet, har inte koll på någonting. Vet inte vad det är för dag, har precis dammsugit, skurat golv, bytt sängkläder och det känns som att jag är tom. Nu ska jag snart försöka sova. Tomt utan en bajs-diarré-hund som gnager på en då man sover. Men jag får väl nöja mig med en snarkande motorsåg till pojkvän :) Han är bäst, satt med mig ikväll med pappa.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Va bra att n har fatt hemsjukvard (hur ofta kommer de?) och "hjalpmedel" da kansek livet blir en aning mer latthanterligt. Jag alskar dig. Halsa alla. Jag tanker pa er.

Puss

2009-12-15 @ 16:43:46
URL: http://swedish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0