Helgen

Både lördagen och söndagen har varit fylld av jobb och jag har inte sett pappa på dessa dagar. Jag var på  middag med Andreas och Göta i fredags, underbara Göta bjöd på middag på Wasahof. Filip Hammar var där (det har absolut ingenting med saken att göra, men han var full som en kastrull... Vi hade glo-sjuka och stirrade på honom då han raggade på en tjej). I vilket fall, det var skönt att fokusera på musslor, Göta och Andreas och vi hade skoj. Lördag blev en jobbdag och vi såg Baryshnikov, Ana Laguna och Mats Ek på Dansens Hus.
För er som inte vet: Baryshnikov är en av världens mest kända dansare, ja tro mig, det finns nåt större än Bounce ;) Han spelar för övrigt Carries konstnärs-pojkvän i Sex and the City. Ana Laguna är den grymmaste grymmaste, hon har varit hovdansös, solist i Cullberg och gift med Mats Ek. Mats Ek är Cullbergbalettens koreograf och känd världen över. Var stolta, han är svensk.
Nu är jag hemma hos mamma och pappa och har inte träffat dem på hela helgen, som tur är har systrarna varit här med mamma och pappa. Pappa har ont. Jätteont. Och det är jobbigt att se. Mamma är världens starkaste, men imorgon ska jag se till att hon äter ordentligt. Hon ser så trött ut. Fy i helvete för att ha det så här. Jag vill inte att pappa ska ha ont och jag vill att mamma ska få sova och äta ordentligt. Det här gör bara ont. Men vi ska se till att det går. Vi är starka allihopa och det känns skönt att vara hemma.
Pappa: jag har försökt. Jag hoppas att du förstår det. Jag har hållit i dina ben så att de ska sluta krampa, jag har masserat dem så att du ska ha mindre ont och mamma har varit här hela tiden. Vi har försökt att lyfta dig till en mer bekväm position.


Jag förstår verkligen vad du ser i mamma. Hon är ju tamefan den starkaste i världen. Jämför henne med Pippi och Långstrumpan blir en svag kotte. Vi alla försöker göra allt vi kan och vi känner oss hjälplösa, vi vill göra mer än det går. Systrarna S och J gör allt. Alla systerbarnen hjälper till. VI GÖR ALLT. Och vi hoppas att du ska må bättre och slippa ha ont.


Pappa, du är den snällaste i världen. Jag blev så glad idag då du kände igen mig. Jag försöker tyda vad du gör och säger. Jag finns här jämt. /Tilda

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag kanner med dig

2009-12-21 @ 14:27:59
URL: http://swedish.blogg.se/
Postat av: jenny w

Det gör ont att läsa att esko har så ont och såklart vill jag ju bara önska honom allt gott i världen, och er oxå. ni är den finaste familjen som alltid finns där för honom. KRAM till er!

2009-12-21 @ 19:13:53
Postat av: Karin

Du är också super stark Matilda <3

2009-12-21 @ 22:23:32
URL: http://karinfagerblom.blogg.se/
Postat av: Maria

Sitter med tårar i ögonen och tänker på er alla...

Livet är SÅ orättvist...varför Esko ?!

Han har tur som har er alla och ni har tur som har honom...men vem gav honom oturen med den j***a cancern ?

I sådana här lägen undrar man o det verkligen finns en gud och vad meningen med detta är egentligen ?

Man brukar ju säga att "allt som sker i livet har en mening"...???!!!



KRAMAR TILL ER ALLA !!! Tänker på er jättemycket ska ni veta !!!

2009-12-22 @ 01:46:37
URL: http://levlivetleende.blogspot.com/
Postat av: Fanny

Tänker på er Matilda och din fina familj! Och jag önskar allt gott som går att önska. Ses i januari! Puss

2009-12-22 @ 14:50:26
URL: http://fannynilsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0