'Ifall jag skulle mista dig skulle det vara det värsta som har hänt i mitt liv'

och det gjorde jag. fan det gör ont. så jävla ont. morfar, du var den bästa människan i hela världen. jag ser upp till dig mer än vad jag gör till någon annan. vi har alltid varit lika, vi två. och du har alltid skyddat mig, funnits för mig och tröstat mig. kan du komma tillbaka? finns det inget sätt att få tillbaka dig på? fan. jag ropar efter dig men jag får inget svar. vad ska jag göra utan dig? vad ska mormor göra utan dig? vad ska alla vi göra utan dig? vi behöver ju dig. starka morfar som alltid kämpat för oss. jag vet inte om jag älskar någon lika högt som jag älskar dig. jo jag älskar alla andra i vår familj så högt så högt. men du var speciell. du är fortfarande den bästa morfarn man kan ha. det kan jag lova. morfar, du är inte värd att dö såhär tidigt, två veckor från att bli sextiotvå. du skulle inte dö såhär. jävla cancer, jävla lunginflammation, jävla sjukdomar. VARFÖR TOG NI MIN MORFAR. jag kommer alltid älska dig så jävla mycket morfar, vi ska kämpa nu. vi ska ta hand om varandra, ta hand om älskade mormor. din fru i trettiåtta år. vi lever och kämpar för dig. du behöver inte oroa dig. vi gråter bara. det är ju okej säger du, så oroa dig inte. vi tar hand om varandra.. okej? jag ska göra dig stolt morfar. 
jag kommer aldrig någonsin sluta älska dig





Skrivet av min systerdotter Rebecca 15 år. blev så berörd av vad hon skrivit att jag var tvungen att kopiera texten. Becca, jag vet inte om du vill att jag ska publicera vad du skrivit i min blogg eftersom du alltid byter bloggar så att vi inte ska läsa. Antar att det är därför iaf. Men jag var tvungen, du har skrivit så fint. Jättefint. Jag är stolt över dig. Morfar kommer aldrig sluta att älska dig. Du vet att du kan ringa mig oavsett vilken tid det är på dygnet. Vi kommer att klara det här. Vi klarar ALLT.

Becca har nog förstått vad som har hänt. Det har inte jag. Jag är stel och paralyserad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0