Juldiktikt av Anton

Som jag skrivit tidigare tar vi adventsfirande på allvar i kompisligan. Därför vill jag här på bloggen publicera Antons juldikt:
När julen smyger sig på
kan det vara svårt att förstå
Det var ju sommar nyss
och nu ere dax för för julhyss


Jag ser lussekatterna ensamma står
stoppa en i munnen och se vad jag får
En tugga, sen två, bullen är en sensation
min mun den upplever en smakexplosion


Häller i mig en brun dricka, *pust*
Jag undrar vad de är, någon säger: must!
Knappt kan jag låta dem vara, paketen
tur det finns, de där mentala staketen
Viktigt är ju tradition
glöm allt som heter prestation
Viktigast är att ha kul
för nu är det ju jul. 
Anton, dec -09





Min favoritdel i dikten är rimmet med "pust" och "must". Jättefin Anton. Poetiskt.

Kommentarer
Postat av: Anton

Pff.... :)

Tänk jag trodde detta skulle vara på skoj, det var ju alla ni som gjorde det så himla allvarligt! :)

Känner mig felrepresenterad, får skriva en ny nästan...

2009-12-15 @ 15:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0