Gröna fingrar och hejdåkram

Kom precis hem från Mickan, Chris och Poppy. De åker tillbaka till landet långt borta imorgon. Grät några krokodiltårar då vi kramades och sa hejdå. Det är ju inte direkt så att man kan ta en weekend och hälsa på... Australien Mickan? Du kunde inte hitta ett ställe som låg längre bort eller? :(
Vide och Betty var också med och Bettan och jag har haft mys-söndag. Då vi var och handlade middag på Ica Maxi fick jag se en ny sida av Betty - Klimakterie-Betty löpte amok bland orkidéhyllorna och svettades som en liten sugga. Hon var överlycklig för att orkidéerna var billiga.
"Nääe! Endast 59 kronor för en orkidée, Matilda! Det KAN jag bara inte motstå" Klimakterie-Bettan utbrast detta i glädje innan hon slängde sig över blommorna.
Äntligen hittade hon den rätta... "Och jag som har orkidéejord hemma och allt!"
Hemma hos mig lagade vi tacos och på t-banan på väg till Mickan gjorde vi kvinnliga könsorgan av en blomma som hade skadat sig.
Vi vet inte var Betty hade haft sina fingrar. Hade de blivit gröna? (haaaa haaaa) Där fick jag till det :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Säg till nästa gång du vill köpa Phalaenopsisorkidéer så ska jag fixa riktigt sjyssta 2-stänglade med knoppar till inköpspris istället för de där småfisarna... ;-)



2009-11-02 @ 12:03:46
URL: http://levlivetleende.blogspot.com/
Postat av: Maria

....eller det kanske bara var "Bettan" som köpte hem klenisar ?

2009-11-02 @ 12:05:47
URL: http://levlivetleende.blogspot.com/
Postat av: Daniel

åå de var ju billigt.. å sååå fina såååå!!!

2009-11-02 @ 15:11:18
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0