Min hund! :(

Min älskade hund Molle dog i morse. Han har varit dålig ett bra tag, men vi har varit för svaga för att kunna avliva honom. Idag somnade han in bredvid vår andra hund Chaplin.
Fina, roliga och söta Molle, då jag var 9 år hade jag sparat ihop pengar för att kunna köpa dig. Mamma och pappa gav hälften och vi visste direkt att det var dig vi ville ha av de fem valparna. Du bossade runt bland tikarna och du var alltid så envis och fin. Nästan lite snobbig var du, precis som en pudel ska vara. Du hade karaktär och en stark personlighet!
Det tog säkert 2 månader innan du kunde gå i koppel, du bara satt på din lilla rumpa och vägrade. Lika kul var det då man sa "fy" åt dig. Antingen visade du tänderna eller så tittade du bort och ignorerade oss. Du var den som visste bäst, du var ledaren :)
Men du skulle aldrig någonsin bita någon. Du älskade barn och pussade ihjäl dem! Jag klädde på dig kläder och körde runt dig i dockvagnen, du lät mig göra det, trots att du hatade mig i stunden.
Nu ska du få vila i frid, på landet ska du få sova. Det är en lättnad för oss alla, nu vet vi att du har det bra. Du var den finaste hunden jag någonsin sett.

Kommentarer
Postat av: Johanna

<3 Lilla Molle!!! Som pappa sa...en ledsam nyhet och en glad..... Så skönt att han fick somna in, men samtidigt så tråkigt.

2009-11-08 @ 12:51:00
Postat av: J1MMY

MOLLE :(

2009-11-08 @ 14:29:57
Postat av: Sara

Molle får åka kungligt till landet redan imorgon. Tyst minut för Molle klockan 12 imorgon. OK?

2009-11-08 @ 20:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0