Mina karaktärer Maggan och Gittan

Jag har ju hittat på två karaktärer som heter Maggan och Gittan, precis som brudarna i serien "Ullared". Det gjorde jag för ett bra tag sedan (innan Ullared sändes på tv) och jag brukar leka att jag är Maggan och Gittan med Andreas.

"Mina" Maggan och Gittan kommer från en förort i Stockholm, solar på tok för mycket solarium, röker, går till frissan i grannkvarteret och bleker håret, tupperar det gärna och använder blå ögonskugga. Maggan och Gittan dricker mer än gärna rödtjut och skvallrar om sina senaste kap, de är ofta otrogna mot sina gubbar. De reser till Barcelona minst en gång om året och då hänger även Vivvi, Kicki och Gunsan med för att spana på lammkött och njuta av sol och charter-utflykter.
De pratar med sönderrökta, hesa röster och släpig stockholmsdialekt. Då man säger ordet förortsmamma, eller rättare sagt förortsmormor, dyker dessa karaktärer upp i huvudet på mig. Skumt? Näe, inte i mitt huvud. I mitt huvud bor massor av olika karaktärer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0