Fake eller äkta?

Läste precis ett inlägg i Jennys (min barndomskompis som jag fikade med i veckan) blogg http://vardagsglimt.blogg.se/2009/october/hur-gick-det-till.html?_tmp=902dab446cf8a23e8273a121c183e7317b57dc50
Inlägget handlar ju om att hon trodde att hon köpt en ovanligt fin plastblomma, som sedan visade sig vara en riktig. Bra blomma som kunde luras så där! Det är inte alltid så lätt att se vad som är fake och vad som är äkta...
Det får mig att tänka på då jag var kanske 10 år och köpte en plastsköldpadda på kolmorden. Den såg så himla äkta ut och jag lurade till och med min mormor att den var levande. Då hon var på besök i Sverige ett år, fyllde jag badkaret med lite vatten och la dit den. Mormor tyckte att den var jätteläskig och vågade inte klappa den. Det gick så långt att varje gång hon behövde gå på toa, gick hon på nedervåningen ist. Hon var livrädd för den. Stackars mormor!
För någon månad sedan frågade hon om den fortfarande levde... Hon är så rolig, varför har hon inte frågat det tidigare? Jag hade nästan glömt historien, men hon påminde mig. Jag höll fast vid min lögn, fick dåligt samvete över att jag ljugit i alla dessa år... Min "mommo" är ju som sagt coolast i världen!
Detta kanske inte alls har med Jennys inlägg att göra, men jag kopplade iaf hennes blomma med min sköldpadda Lucas :)

Kommentarer
Postat av: jen'

haha! Vilket härligt inlägg!! Fake or real... det e ingen enkel fråga (känner liksom igen mig med din mormor här)! Ps. Jo Adel som jag kallade dej. Det va ju en slags förkortning eller slang för ditt namn baklänges - Adlitam blev Adel. Haha. Ojojoj. Kram

2009-10-18 @ 09:35:31
URL: http://vardagsglimt.blogg.se/
Postat av: Tilda R

Just det! Tänkte inte efter ordentligt :) Haha! adlitaM =Matilda. Gud vad coolt, bra att du påminde mig :) Kram!

2009-10-18 @ 22:36:19
URL: http://tildars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0