Jenny och Jenny = Vin och kaffe

Fullt upp som vanligt! Igår följde min underbara klasskompis Jenny med hem till mig, vi skulle bygga en modell av Tensta centrum till en "case-uppgift" till skolan. Underbart! Vi drack rödvin, lagade mat och pysslade hela kvällen. Vid halv elva på kvällen kom Jenny på att vi måste plugga till Dans och Hälsa-kursen, lite snurriga i bollen satte vi igång med att läsa om alla möjliga konstiga proteiner mm. Eftersom vi inte fattade någonting och eftersom vi knappt kunde uttala orden i artiklarna, skyllde vi på vinet. Idag har vi redovisat om hormoner och överträning och visat upp vår fina modell. Men den är än så länge top secret, därför kan jag inte lägga upp nån bild på modellen än. Det får bli en pysselbild på Jenny ist :)
Efter skolan idag träffade jag en vän som jag inte sett på över tio år som också heter Jenny. Så otroligt roligt! Vi gick hos samma dagmamma och lekis och vi gick också i ettan tillsammans. Efter skolan spelade vi piano hos en underbar lärare, han blev inte klok på oss och gjorde allt vad han kunde för att vi skulle göra våra läxor. Det hela slutade med att jag fejkade ett brutet finger (jag hade helt enkelt tröttnat på att spela piano och lindade in mitt finger i bandage för att ha en bra orsak till att få sluta) och pga att jag och Jenny gick i olika skolor, tappade vi kontakten. Det var synd eftersom det var jättekul att träffa dig igen Jenny! Mer fikastunder med skratt, toast och kaffe!
Nu ska jag försöka plugga lite och sedan ska jag böna och be om massage av Andreas. Får se hur det går. Håll tummarna för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0