My sister's keeper och The blind side

Försökte mig på att se den igår kväll. Inte bra alls. Hann se första kvarten av filmen, sedan bröt jag ihop. Vad trodde jag egentligen? Sedan pappa dog, dras jag ofta till hemska och sorgliga filmer, böcker och tv-program.
Den här filmen handlar om en liten tjej som blir sjuk i cancer, leukemi, och hon behöver det ena och det andra för att reparera sin trasiga kropp. Föräldrarna skaffar en lillasyster till henne som agerar perfekt donator. Mer än så kunde jag inte se. Det låg allt för nära min verklighet.
Men filmen är nog väldigt bra, så om ni inte  nyligen förlorat någon i cancer eller är ledsna över nåt annat, är den säkert asbra. Vi såg istället The blind side som var grym. Ganska rörande den också, men den låg långt bort från min verklighet. Filmen är baserad på en verklig historia om fotbollsspelaren Michael Oher, en hemlös kille som flyttar hem till en rik familj och börjar spela amerikansk fotboll som han blir grym på. Se den!!!
Bild från filmen
Bild på den "riktiga" familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0