Ska alltid göra bort mig

Förra veckan var jag ute en sväng på stan med min kära vän Johanna. Kom bara att tänka på det här nu...
Ett ungt par går förbi oss i de coolaste kläderna jag sett. Tjejen hade en lång spetskjol som såg sjukt antik ut, typ en 1800-talsliknande med stärkt kjol, ni vet då den står ut så där fint. Då jag var liten tänkte jag att de hade rockringar under. Tjejen var till och med sminkad i vitt puder, en skönhetsprick och en liten hatt. Killen hade svart hög hatt och en jättefin kostym med käpp.
Jag blev helt till mig då jag såg dem och utbrister efter en stunds stirrande, ni vet då det blir pinsamt om man inte säger nåt:
"Guuud vad fina ni är! Får jag fråga vad ni ska gå på för nåt?"
Tjejen svarar:
"Ehh tack! Vi är på promenad..."
Jag skämdes ihjäl. De såg alltså ut så där till vardags! De skulle inte på maskerad eller nåt... Och för att gör det ännu värre måste jag verkligen fråga för att försäkra mig om att jag förstått:
"Jaha... Så ni ser ut så här jämt?"
Tjejen igen:
"Ja."
Och för att försöka släta över allt:
"Förlåt för att jag frågade så knäppt. Men jag tycker att ni är jättefina och att ni har ashäftiga kläder! Jättefina! Ni är såååå coola!"
Typ så här coola var de!
Varför skulle jag fråga vad de skulle på för nåt. Varför ska jag alltid göra bort mig? Jag hoppas inte att de tog illa upp, de var verkligen ascoola!

Kommentarer
Postat av: Kaffehörnan

Låter ju nice

Jag brinner o älskar min blogg

Jag bjuder mkt på mig själv.

Jag har besökt en del butiker, första butiken hade jag med mig en snygg choklad som jag hade på bloggen. Sen har de bara gått framåt, har väl haft 7 - 8 som sponsrat mig. Blev intervjuad förra v

Har väl mkt på G framöver

Jag tycker du ska besöka butiker du gillar o fråga dig fram, kanske de händer dig med

kram

2010-04-12 @ 10:51:22
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0