Huvudet är inte alltid på sin plats

Skulle åka hem till Vide efter skolan idag. Vide bor två stationer bort från mig, jag hoppar på tunnelbanan och då jag tror att jag snart är framme stöter jag på en bekant. Då jag svarar på hans fråga om vart jag ska, säger han att jag hoppat på fel t-bana... Blå linje delar sig efter min station (tror jag, har noll koll uppenbarligen) och därför behöver jag aldrig tänka på vilken av dem jag går på.
Jag går av och telefonen ringer. Det var ett viktigt samtal med en regissör angående ett jobb, så all fokus var på vad han sa i telefonen. Det var massor med ljud på perrongen så jag behövde verkligen anstränga mig för att höra något alls. Jag går på t-banan och då jag tittar ut har jag åkt tillbaka några stationer för mycket än vad jag behövde och sekunden efter att jag gått av kom ett tåg. Jag var fortfarande helt inne i samtalet och då jag tittar upp ser jag att den går till fel destination igen.... ÅHHHHHHH vilket pucko jag ääääär!!! Jag går av t-banan, har sagt hejdå till regissören och syrran ringer samma sekund jag lagt på. Jag svarar och utan att kolla vart jag befinner mig går jag på t-banan, äntligen var jag på rätt t-bana!
Jag tror att jag har lite väl mycket att tänka på just nu. Examensarbete, C-uppsats och allt vad det innebär, uppgift till imorgon och ett nytt jobb. Jag ska koreografera till en musikal. Ska bli superkul, men egentligen har jag inte tid. Så går det då man vill göra allt samtidigt! Huvudet är på för många ställen samtidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0