Snart är det jag som ligger i hängmattan

Maldiverna, världens vackraste stränder... Mmmm, gud vad jag ska njuta!
Nu ljög jag igen. Jag ska inte till Maldiverna. Kom bara på det för att jag läst Metro imorse. Passande dag att ha ett mittuppslag med en stor bild på en strand på Maldiverna. Jag ljög så att jag nästan trodde på det själv, det blev nästan verkligt där ett tag. Sanden skavde i skrevet, solen brände och jag kunde liksom höra vågorna plaska så där harmoniskt. Kyparen log och gav mig den godaste Mojitodrinken jag någonsin har druckit och jag kände mig så avslappnad och utvilad i kroppen. Sedan tittade jag ut på gatan och såg drivorna med skitig snö. Pang! Där vaknade jag upp i vardagens verklighet igen. Grannen trallar högt med sin alkisstämma, diskberget är lite väl stort och bredvid mig ligger en gigantisk hög med böcker att ta sig igenom.
Men vad fantastiskt att man kan drömma va? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0