Pappa hade blivit så rörd

Det var den finaste begravningen jag varit på. Det blev perfekt med sångerna och alla vackra blommor. Prästen var så himla fin och cool. Bästa prästen någonsin, henne vill jag behålla.
Pappa, du hade blivit så rörd, det var så många där. Alla var dock så ledsna, jag ville inte att de skulle vara det. Jag ville se det som en fest för dig, för att hedra dig. Hela ditt jobbgäng, minst 35 stycken, lämnade rosorna på din kista sist av alla. De var så många! Vår släkt, grannar, vänner och ditt jobb var där. Och vi såklart, din familj.
Men det vet du nog, jag kände att du var där. Min pappa, du är så god. Du är genomsnäll och du älskade musiken och allt som vi ordnat för dig idag. Jag vet att du gjorde det. Då Mimmi sjöng "Simply the Best", Tina Turners sång, då var du där. Jag skrattade. Simply the best passade i kyrkan på ett nästan komiskt sätt, men samtidigt på ett vackert sätt. Du älskade den sången.
Jag älskar dig pappa. Du kommer aldrig att lämna mig, du kommer leva kvar inom mig för alltid. Jag är tacksam över att vara din dotter och att jag fick ha dig i mitt liv i nästan 25 år.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kan bara hålla med dig Matilda.

Underbart vacker begravning. Superbra präst, personlig och inte alls så stel och regelmässig som en präst annars kan vara.

Fick rysningar när dina vänner sjöng i kyrkan.

Även det väldigt personligt.

Vad skönt att ni blev nöjda med blommorna, jag gjorde mitt allra bästa ...



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM !!!!!

2010-01-07 @ 21:09:27
URL: http://levlivetleende.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0