Tur att jag är synskadad!

Ni vet hur gott det är med iskall cola? Mmm! Tänkte jag då Andreas la in den i frysen, varm cola smakar pekka.


En timme gick, en film gick och plötsligt kom han på att colan stod kvar i frysen. Som tur var, fanns det fortfarande rinnande cola kvar i flaskan. "Puh!" tänkte jag och öppnade flarran med ett brett leende. "POW" "BANG" och tjoff rakt in mot höger öga. Korken flög som en raket rakt upp i fejset på mig. Jag skrek som en tjej ur en skräckfilm för att sedan bryta ut i gapskratt. Jag hade cola i håret, det var cola över hela diskbänken, alla luckorna i köket, golvet, spisen och även i taket. Andreas kom ut i köket för att se vad som hänt och snäll som han är, pratade han med en lugn röst och sa att allt skulle bli okej igen. Det första vettiga som kom ur mig var "Tur att jag är synskadad".

Som vissa vet, har jag ju glasögon och hade jag inte haft dem på mig (som jag ytterst sällan har) hade jag säkerligen varit blind idag. Tankarna flög genom huvudet på mig: "vilken tur jag har som ärvt dåliga ögon" och "det där med menthos i cola måste stämma". Shit vilken kraft korken flög mot mig!


Ja, detta var nog dagens stora händelse, mer händelserikt än så här är det inte i Matildas liv. Puss. Tack Gud än en gång för att du gjorde mig synskadad och inte blind.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Hahahah.. så skön du é. "Tur att jag är synskadad". Bästa kommentaren!

2010-01-26 @ 14:14:22
URL: http://www.karolinawiberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0