Förhoppningsvis kvällsro

Nu ska vi se om teet "Kvällsro" funkar. Som ni säkert vet har jag extremt svårt att sova om nätterna och så har jag haft det i flera år i vissa perioder. Efter pappas bortgång har jag svårt att sova varje dag.

Lista på vad som funkat hittills för att kunna somna:
  • Alkohol - tragiskt nog det enda som bitit på mig, men det går ju inte att förtära var eviga kväll...
  • Extrem utmattning - och då pratar vi flera dygn utan sömn med mycket träning på dagarna.
Lista på vad som inte funkat hittills för att kunna somna:
  • Försöka att tänka på annat än det tragiska som hänt, skola, vad jag måste hinna med dagen efter - då man försöker inbilla sig att man ligger på en strand eller dylikt för att försöka stressa ned, kommer de där dumma tankarna iaf. Det är fruktansvärt svårt att sova då man aldrig lyckas ta sig ned till ett lugn utan hela tiden  är uppe i varv.
  • Varva ner en timme innan läggdags - hur varvar man ner då man inte kan kontrollera tankarna?
  • Läsa en bok - har faktiskt funkat nån gång, men det var nog mest pga. extrem utmattning.
  • Sömntabletter - de sömntabletter jag testat är utav den mildaste sorten, hälsokost från apoteket. Däremot har jag testat starkare en gång i Portugal då jag hade en sömnlös period, då ragglade jag som ett fyllo till sängen och så vill jag inte behöva somna. Dessutom hade jag ont i huvudet dagen efter. Sömnpiller går bort! Vill inte hamna i nåt beroende.
Så nu återstår det att se, funkar Friggs te Kvällsro? Det smakar gott iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0