Ge mig mitt hår tillbaka!

Typ den här hårfärgen har jag på riktigt och vill mer än gärna ha tillbaka den... Längden också tack!
Tyvärr har jag sabbat mitt hår totalt. Det började med slingor i gymnasiet, sedan blekning i många år vilket gjorde att mitt hår gick av. Jag grät som en flicka då detta skedde! Från att jag haft långt hår ned till brösten och till och med ännu längre, kortades mitt hår av till en page. Det fanns ingen återvändo. Jag färgade håret själv och gjorde precis som det stod på paketet (jag kunde det utantill eftersom jag gjort det 1 milj gånger tidigare och det hade alltid blivit bra). Men då jag ställde mig i duschen den här gången kände jag hur håret rann ner för min rygg... Då  jag drog fingrarna genom håret fastnade stora tussar med hår i handen och det värsta var att det slutade aldrig att ramla av. Panik? Som fan!
Bild 1: För ett år sedan. Skallepär och ledsen, trivs inte alls i kort hår.
Bild 2: Jag fyllde 20, bruna och ljusa slingor - GE MIG! (Vilka jävla snygg-miner jag försöker mig på!)



Håret ramlade av både från rötterna och på mitten av hårstråt. Jag fick klippa av det mesta till en page och efter det har jag haft extremt tunt och slitet hår. Därför vågar jag aldrig mer färga håret själv eller färga på det färgade håret. Numera gör jag ljusa och bruna slingor hos frisör, eftersom det inte sliter lika mycket på hela håret. Men fan alltså, jag vill ha tillbaka min riktiga hårfärg och hårkvalitén... Dock får jag fortsätta att göra slingor ett tag till + använda löshår de kvällar jag vill känna mig snygg. Urs vad jag hatar att ha kort hår! Ska till min underbara frisör imorgon och försöka bli fin!
Men visst lyckades jag bra med färgen då jag blekte själv? Den här bilden är från tiden då jag blekte själv, men fortfarande hade håret kvar. Dock ska jag aldrig mer göra det. Inte värt att tappa håret!


Totalt ointressant inlägg säkert, men fan vad jag hatar att ha så slitet och kort hår. Numera är håret mycket längre än page, men eftersom det blir slitet fort, går av på mitten osv, måste jag klippa mig ofta. Det tar mig alltså väldigt lång tid att spara ut de trådsmala proteinutväxterna! Men vänta bara, snart har jag långt hår igen. Om typ 5 år och då har jag säkert blivit gravid och tappat allt igen....

Kommentarer
Postat av: Zanna

Gud va trist att håret gick av :( Jag hade hår ner över rumpan förut men var knäpp och klipte av allt så gott som, trots emot livet lite då tror jag..saknar också mitt lååånga naturligt blonda hår. Men Men, det jag ville säga var att du är super vacker precis som du är! :)

2010-03-04 @ 11:57:42
URL: http://coxiq.blogg.se/
Postat av: Maria

Ska du till Zinq eller någon annan ?

2010-03-04 @ 13:52:47
URL: http://www.levlivetleende.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilken tid ska du vara på Zinq ?

2010-03-04 @ 14:08:29
URL: http://www.levlivetleende.blogspot.com
Postat av: MICHAELA I AUSTRALIEN

undra vilken min som ar dn snyggmin... haha!

2010-03-06 @ 15:49:06
URL: http://swedish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0