Grease

Jag håller på att koreografera ett greasenummer till en musikal som jag jobbar med och ska dit imorgon och lära ut dansen... Får såna himla minnen från tiden då jag gick i musikalklass i högstadiet! Vi skrev om Grease-manuset från filmen till svenska, ändra om och skrev om låtarna helt själva. Vi gjorde danserna och bestämde roller. Fan vad kul vi hade! Längtar tillbaka till musikaltiden :) Johanna spelade hon den där tönten, Michaela spelade den elaka tjejen och jag spelade manslukerskan Marty. Vi var Pink ladys!
Från vänster: Johanna som hon den rödhåriga, jag som hon som sminkar sig och Michaela som hon med kort mörkt hår. Kommer inte ihåg namnen...
Från vänster: Freja, jag, Anna, Michaela




Hittade inga bilder från vår Greasemusikal, men hittade den här dåliga bilden på slutmusikalen i nian - Hair. Vi spelade pårökta hippies och den här bilden är tagen efter sista föreställningen då alla grät floder. Vi ville inte sluta nian! Så himla kul att kolla på de här bilderna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0