Jag MÅSTE få vara elak..

Jag vet att många kommer tycka att jag är elak nu. Men jag kan få sånt himla sug efter elakheten ibland, den liksom sköljer över mig och jag måste få kasta ur mig nåt elakt. Andreas min underbara pojkvän brukar ju vara den utsatte, men nu blir en människa jag inte känner utsatt istället. Jag vill hellre kalla det för pay back time...
Varje gång jag och Andreas går och handlar i en viss mataffär betalar vi i kassan till en dam i 55-årsåldern, en väldigt otrevlig dam som knappt pratar med en. En gång genomförde jag ett köp utan att ha fått ett "hej" eller "Det blir så och så mycket".  Och trots att jag sa hej, tittade hon bara surt på mig och väntade på att jag skulle dra kortet. SÅ otrevlig är hon. Förra gången Andreas och jag var där och handlade sa jag åt Andreas att stå still så att jag kunde ta kort på henne som befann sig i bakgrunden. Jag vet - ELAKT! Men jag var tvungen. Hon har alltid massa fjädrar och skit i håret och jag tror aldrig att jag träffat en otrevligare människa.
Jag vet, man ser henne inte, enbart därför jag lägger upp bilden. Annars hade jag ju varit ett monster!



Jag får lite ångest då jag skriver det här inlägget eftersom då vi väl kom fram till kassan log hon stort "Heeeejsan! Det blir 214 kr. Tack så jättemycket!" Och sedan vinkade vinkade hon åt ett barn och kommenterade mamman att ungen var jättesöt. Andreas och jag stod där i chock och jag började att skratta. Hur kan en person vara som förbytt? Var det hennes tvilling? Nej, nej... Vi tänkte precis samma sak: Den charmiga kvinnan måste varit på dejt och ja, ni vet...fått nåt...
Nu ska jag vara supertrevlig mot henne varje gång jag handlar och jag hoppas att jag får samma bemötande nästa gång jag är där och handlar. Det vill säga: jag hoppas att hon får gå på dejt fler gånger. Annars tar jag dit en någon man som kan göra henne gladare! Nån intresserad?

Kommentarer
Postat av: Maria

Låna ut "Köttstycket" så kanske hon kommer vara supertrevlig en hel vecka.... ;)

2010-03-02 @ 23:16:05
URL: http://www.levlivetleende.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0