Måste ju berätta!

Jag skrev väl att jag ville byta min mobil? Den sög ju iaf. I fredags ringde jag Tele2 för att returnera och byta till en bättre (den jag också skrev om tidigare), men efter mycket om och men gav de mig numret till deras återförsäljare. Ett företag som heter Proffs Call Stockholm - AKTA ER FÖR DEM!
Jag berättade historien för dem, mobilen var inte enligt mina förväntningar och jag ville byta. De frågade vem säljaren var och då jag nämnde hans namn sa de att de inte hade nån säljare i det namnet... Nähe! Så han existerar inte eller vadå? Det muntliga avtalet som var inspelat var också borta... Jag kokade av ilska. Jag hade blivit lurad! Tjejen som jag pratade med sa att hon skulle ringa upp. Tio minuter efter ringer den säljaren som sålt mobilen till mig. Så han uppstod igen? I vilket fall, för att göra en historia kort... Killen ifråga hade ljugit för mig om att jag hade 14 dagars ångerrätt (det har man ju alltid?!), men då jag pratade med honom denna gång sa han att det inte gällde min telefon som är en företagsmobil. Det han sagt om ångerrätt fanns självklart inte med på inspelningen.
Jag var rasande. Jag hade suttit i telefon i 3 timmar. TRE TIMMAR!!!! Så jag skrek till slut och ville prata med platschefen. Platschefen Fredrik Nilsson sa att det enbart är konsumenter som har ångerrätt. HA! Idiot. Är man inte konsument som företagskund??? Jag la på telefonen till slut för att jag var så arg. Läste på konsumentverkets hemsida om vad som gäller för företagskunder och självklart hade jag rätt! Hur kunde de ens tro nåt annat? Det hela slutade iaf med att VD'n och deras advokat är inkopplad och de ska ringa upp mig. För att vara på säkra sidan har jag också anmält till reklamationsavdelningen på Tele2. Vi får se hur detta slutar. De har inte ringt idag, men jag ger mig fan inte. De har ju egna regler som bryter mot lagen. PUCKON.
Nu ska jag och A äta på uteplatsen. Vi har grillat :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är rätta takter !!!

Stå på dig, anars gör någon annan det !!!

Don´t mess with Matilda !!!



GRRRRRRRRRRRR

2010-05-19 @ 09:55:34
URL: http://levlivetleende.blogspot.com
Postat av: Random Läsare

haha, lite kul att läsa.



Men nej, man är inte konsument i lagens mening som företag.



Konsumentköplagen är tillämpningsbar då företag säljer mot privatpersoner. Är det så att man har sålt till ett enskilt bolag en prukt som avser företaget så gäller då istället köplagen.



Köplagen är tillgänglig i fall där man säljer i följande konstilationerl, privatperson till företag. privat person till privat person och då självklart företag till företag. Alltså inte företag till privatpersoner då gäller konsumtköplagen, men så är ju inte fallet här.



I köplagen finns ingen ångerätt. Köplagen kan även avtalas bort då det är en disponibel lag och inte tvingande likt konsument lagen.



Har du ett bolag och har köpt nått därigenom så har du tyvärr ingen ångerätt och det får du finna dig i.



Har inspelningen "försvunnit" så häver du bara köpet så får de i enighet med just köplagen bevisa att ni ingått avtal, vilket är svårt utan en ljudfil.



En helt okey sida är www.lagen.nu där hittar du mer information om de olka lagarna. Det gäller att vara påläst om du ska driva en tvist.



Mvh/random läsare

2010-05-21 @ 07:00:52
Postat av: Milda Matilda

Hej random läsare!

Hittade massor av info om detta till slut. Var ganska svårt att hitta faktiskt. Men det roliga var att de hittade inspelningen, de sa tom att hela samtalet var inspelat som utbildningssyfte. Tydligen (enligt dem) hade det inte nämnts någonting ang ångerrätt. Och enligt lag har jag som näringsidkare rätt att häva köpet då de inte nämnt något om det. Hittade en organisation som ger näringsidkare samma rättigheter som konsumenter. Men Tele2 och Proffs Call är självklart inte anslutna till dem...



Well, vill du köpa en telefon är det bara att kontakta mig. Har köpt en ny som sagt :)

2010-05-21 @ 08:38:25
URL: http://tildars.blogg.se/
Postat av: Zanna

Stå på dig :)

2010-06-05 @ 16:12:31
URL: http://coxiq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0