Måste ju berätta!
Det är rätta takter !!!
Stå på dig, anars gör någon annan det !!!
Don´t mess with Matilda !!!
GRRRRRRRRRRRR
haha, lite kul att läsa.
Men nej, man är inte konsument i lagens mening som företag.
Konsumentköplagen är tillämpningsbar då företag säljer mot privatpersoner. Är det så att man har sålt till ett enskilt bolag en prukt som avser företaget så gäller då istället köplagen.
Köplagen är tillgänglig i fall där man säljer i följande konstilationerl, privatperson till företag. privat person till privat person och då självklart företag till företag. Alltså inte företag till privatpersoner då gäller konsumtköplagen, men så är ju inte fallet här.
I köplagen finns ingen ångerätt. Köplagen kan även avtalas bort då det är en disponibel lag och inte tvingande likt konsument lagen.
Har du ett bolag och har köpt nått därigenom så har du tyvärr ingen ångerätt och det får du finna dig i.
Har inspelningen "försvunnit" så häver du bara köpet så får de i enighet med just köplagen bevisa att ni ingått avtal, vilket är svårt utan en ljudfil.
En helt okey sida är www.lagen.nu där hittar du mer information om de olka lagarna. Det gäller att vara påläst om du ska driva en tvist.
Mvh/random läsare
Hej random läsare!
Hittade massor av info om detta till slut. Var ganska svårt att hitta faktiskt. Men det roliga var att de hittade inspelningen, de sa tom att hela samtalet var inspelat som utbildningssyfte. Tydligen (enligt dem) hade det inte nämnts någonting ang ångerrätt. Och enligt lag har jag som näringsidkare rätt att häva köpet då de inte nämnt något om det. Hittade en organisation som ger näringsidkare samma rättigheter som konsumenter. Men Tele2 och Proffs Call är självklart inte anslutna till dem...
Well, vill du köpa en telefon är det bara att kontakta mig. Har köpt en ny som sagt :)
Stå på dig :)