Pantern J

Kom på ett kul minne så här på morgonkvisten:
Då jag hade sommarlov mellan femman och sexan ringde det på dörren och ute på trappen stod en rosa panter. Tro inte att jag försöker hitta på nån rolig historia ala tysken ryssen och bellman, för den här historien är sann.
Det visade sig iaf att det var min kompis J som befann sig inne i en rosa panter-dräkt. Hon hade fått låna den på sin pappas jobb (som ligger vid Centralen), varför vet jag inte, och hon hade klätt på sig dräkten redan där för att sedan ta sig ut till Hässelby med tunnelbana och buss. Hon hade alltså åkt tunnelbana och buss klädd i en rosa panter-dräkt! Eftersom man inte kunde se vem som befann sig inne i dräkten, ansåg hon inte att det var pinsamt, hon tyckte nog att det var jättekul att alla tittade, skrattade och pekade på henne som det freak hon faktiskt är....
Så här såg dräkten ut, vad jag kommer ihåg iaf
Hon ville sedan at vi skulle promenera hem till henne eftersom hon var helt genomsvettig i dräkten, varpå hon tvingade mig att följa med. Jag kommer ihåg hur jag skämdes... För henne var det ju inte alls pinsamt, ingen såg ju att det var hon, men jag fick gå där bredvid en jävla rosa panter som om det var det mest normala i hela världen...
Detta inlägg är till dig min gris, nämnde inte ditt namn eftersom du då säkert skulle få hybris av allas uppmärksamhet ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag minns det som igår. Jag njuter av tanken! =)

2010-05-06 @ 09:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0