Tjejmilen

Jag gillar att springa! Jag har aldrig tidigare sprungit hela mitt liv, har alltid hatat det. Har haft noll förståelse för duktiga människor som är ute och lunkar. Brukar avundsjukt tänka "det där är ändå så himla trist!" Just enbart för att jag tycker att det är jobbigt och tråkigt. Men idag på tjejmilen märkte jag att det var grymt kul! Värsta kicken!

Jag drack mitt sista glas vin sent i natt, åt två mackor imorse, bar ett par sketna sneakers och gick in med inställningen "jag ska ändå bara gå hela milen". På vägen till Fältöversten hände nåt med mig. Tänkte att jag fan inte skull promenera, jag var arg som ett bi, ville egentligen inte springa. Bestämde mig för att lyckas springa under en timme (min kompis Johanna hade skrattat om hon hört mig eftersom hon vet hur mkt jag hatat att springa) och började kuta. Sprang iväg från mamma och syster Johanna och sprang om rätt många faktiskt. Jag är helt förvånad över hur bra det gick! Jag sprang fanskapet på 50 minuter! Höll samma tempo hela loppet, förutom de sista två km som jag ökade tempot på. Kunde ha sprungit ännu längre, vilket jag blev lite arg på. Jag hade alltså kunnat ta i lite mer i slutet... Well, jag är iaf riktigt nöjd över min prestation och extremt förvånad. Trodde inte att jag kunde springa en mil ens! Jag tror att det gick så bra för att jag var så himla arg.
Kolla in den här blicken:
Arg som fan...
Mammas magväska gick inte av för hackor heller. Vinnaren skulle få hennes magväska menade hon.

Men jag tackade nej :)

Uppvärmning innan start! Johanna och jag.
Inzooming:

Taggade? Glutta även på mina skor... Katastrof.

Nöjd som fan!
Vem vet vad man kan springa för lopp nu i höst? Och vem vill joina??? Det är kul med tävling! Nu ska jag bara lära mig att träningsspringa!

Kommentarer
Postat av: Gp

Är mäkta imponerad över att du kom in på 50 min.



Starkt jobbat, lidingöloppet nästa!

2010-09-06 @ 00:24:16
Postat av: Maria

Du är GRYM Matilda....!!!

Så är det bara...du klarar av allt du tar dig för och du vet inte ens vad du har för dolda talanger.

Hjärnkirurg next !?



PUUUUUUUUUUUUUUZZ

2010-09-06 @ 09:51:41
URL: http://levlivetleende.blogspot.com
Postat av: Anna

jag har ju tydligen blivit smällfet och behöver väl nån form av rörelse.... vi anmäler oss till nåt!

2010-09-09 @ 18:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0